Wrocławska spółka Macro Games inwestuje na amerykańskim rynku
Przedmiotem inwestycji jest 49% udziałów w firmie Big Blue Marble Incorporation z siedzibą w Miami, a kwota transakcji wyniosła 1,1 mln USD. Ponadto w ramach zawartej umowy Macro Games ma prawo do nabycia pozostałej części udziałów po spełnieniu określonych warunków.
W przypadku uzyskania przez BBM w roku bieżącym przychodów w wysokości przynajmniej 210 tys. USD oraz wypuszczenia na rynek minimum trzech gier, polska firma otrzyma możliwość kupienia kolejnych 31% udziałów za kwotę blisko 0,5 mln USD. Natomiast pozostała część firmy będzie możliwa do odkupienia, gdy przychody w roku 2017 osiągną pułap 330 tys. USD – wówczas kwota ostatniej transakcji opiewać będzie na 0,725 mln USD (łącznie ponad 2,3 mln USD).
Transakcja jest wynikiem realizowanej przez Macro Games strategii zakładającej utworzenie komórki deweloperskiej odpowiedzialnej za wytwarzanie gier. Firma działa na rynku od 2008 roku, a głównym przedmiotem jej działalności jest inwestowanie w portale o tematyce gier, elektroniczna dystrybucja gier video oraz realizowanie innowacyjnych projektów przeznaczonych dla społeczności graczy. Spółka notowana jest od 2012 roku na parkiecie NewConnect, a jej przychody osiągnęły w 2015 roku wartość ponad 7 mln PLN (r/r +98%) podczas gdy zysk netto wyniósł 63 tys. PLN (r/r +66%). Najnowsza strategia firmy zakłada, że nadrzędnym celem działalności jest pomnażanie kapitału dla akcjonariuszy, a jej efektem ma być dwukrotny wzrost dochodów r/r w 2016 roku oraz zwiększenie marży EBITDA przynajmniej o 10%.
Natomiast Big Blue Marble Incorporation jest amerykańskim przedsiębiorstwem zajmującym się wytwarzaniem oprogramowania na zlecenie klientów, w szczególności gier oraz aplikacji mobilnych. Wartość przychodów firmy w 2015 roku wyniosła ponad 1 mln USD, zaś zysk netto oscylował w granicach 120 tys. USD.
Opisana transakcja nie jest jedynym działaniem wrocławskiej spółki w zakresie fuzji i przejęć – zarząd poinformował 14 kwietnia 2016 roku o rozpoczęciu negocjacji dotyczących nabycia większościowego pakietu akcji spółki działającej na rynku rozrywki interaktywnej i posiadającej jeden z największych i najbardziej znanych portali internetowych poświęconych grom.
Ponadto firma rozpoczęła współpracę z polskim oddziałem amerykańskiego koncernu Microsoft, przedmiotem której ma być promocja portalu MyCraft.pl poświęconego grze Minecraft należącej do giganta z Redmond.
——–
Mateusz Świniański, M&A Analyst