AmRest szykuje się do przejęcia niemieckich Starbucksów.
Największa polska firma prowadząca sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej podpisała umowę dającą jej, począwszy od 23 maja bieżącego roku licencję na prowadzenie 144 kawiarni Starbucks prosperujących na niemieckim rynku. Wstępna kwota transakcji wyceniana jest na 41 mln EUR.
AmRest, spółka giełdowa z siedzibą we Wrocławiu, sprawuje pieczę nad 915 restauracjami m.in. takich marek jak KFC, Pizza Hut, Burger King czy właśnie Starbucks. Jej roczny przychód w 2015 roku oscylował w graniach 3 mld zł a akwizycja w kraju nad Odrą jest kolejnym krokiem do umocnienia na pozycji lidera rynku restauracyjnego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Pierwsza kawiarnia Starbucks w Niemczech została otwarta w 2002 roku, obecnie sieć liczy 158 placówek z czego 144 stanowią lokale własne a pozostałe 14 należy do niezależnych licencjobiorców. Firma zatrudnia ponad 2 tys. pracowników. Niemiecka sieć jest największą częścią biznesu działającego pod szyldem Starbucks w Europie Kontynentalnej. Przychody Starbucks Deutschland w roku 2015 osiągnęły wartość 131 mln EUR.
Zarząd AmRest zapowiada również ambitne plany potrojenia ilości niemieckich kawiarni w najbliższych latach. Inwestycja na tamtejszym rynku wydaje się być perspektywicznym krokiem, głównie ze względu na fakt, że Niemcy pozostają jednym z globalnych liderów pod kątem spożycia kawy oraz jednym z najzamożniejszych narodów w regionie.
Współpraca spółek trwa już od 2008 roku kiedy to AmRest otworzył pierwszą kawiarnię pod szyldem Starbucks w Czechach. W kolejnych latach poszerzył działalność wchodząc na rynki: węgierski, rumuński, bułgarski oraz polski. Aktualnie pod jego władaniem pozostają 103 kawiarnie.
Od ujawnienia informacji o transakcji akcje firmy AmRest zyskały na warszawskim parkiecie już 7%.
——-
Mateusz Świniański
M&A Associate